Sunday, September 14, 2014

Sünnipäevad ja muud üritused

Paraguaylastele meeldib pidutseda. Niisiis on see postitus erinevat tüüpi pidude kohta kus ma käinud olen.
1) sünnipäevad. Kui nüüd aus olla pole vist olnud ühtegi nädalat kui me poleks kellegi sünnipäeval käinud. Kuna siin on kõigil koduabilised on sünnipäeva pidamine lihtne. Sugulastega peetavatel sünnipäevadel tavaliselt süüakse koos kas lõunat või asado-t ehk grillitud liha ja köögivilju.
Sõpradega sünnipäevapidudel mängitakse ping-pongi, kaarte, süüakse grill-liha ja istutakse niisama.
Midagi hoopis teisest klassist on "suured" sünnipäevapeod. Nendel pidudel on 50-150 inimest. Tavaliselt on tellitud ettekandjad ja kokk kes valmistab kohapeal burgereid. Ühel peol kus ma käisin oli renditud mitu batuuti, bassein, iga natukese aja tagant pakuti jäätist. Lisaks oli õues suuuur laud erinevate maiustustega ja peale sünnipäevalapsele laulmist võtsid kõik lapsed jooksuga riidekoti, panid sinna sisse maiustusi ja viisid selle mõnele täiskasvanule. Ma ausalt ei tea miks.
2) koolipeod. Ma olen käinud ainult ühel koolipeol aga neid toimub iga teine nädal vist. Tavaliselt on pidudel mingi teema, näiteks pidžaamapidu kuhu peab tulema pidžaamaga. Mina käisin peol nimega wildout ja sellel otseselt mingit teemat polnud. Peod algavad siin kell 10 ja toimuvad enamasti õues. Mulle meeldis selle peo puhul see et õues oli palju toole kus istuda ja juttu rääkida. Tantsimiseks oli ilma ühe seinata ruum kus olid väga vilkuvad tuled. Muusika jäi suhteliselt hästi sinna ruumi pidama ja õues oli piisavalt vaikne et rääkida ja kuulda mida teine vastab. Kõik joogid olid kuni südaööni tasuta aga ma nägin ainult mõnda inimest kes liiga palju alkoholi tarbinud oli. Sellel peol oli umbes 300 inimest aga paljud oli ka teistest koolidest.
3)  reedel käisin ma ühel väga huvitaval peol. Pidu toimus "country clubis" ja riietus oli väga pidulik. Mehed kandsid kõik valget ülikonda (ma ei tea kuidas seda täpselt nimetada) ja naised pikki kleite. Pidu toimus 16-aastaste õpilaste jaoks. Kõik tüdrukud kes tahtsid osa võtta pidid valge kleidiga kõndima koos isaga trepist alla, seejärel kõndima mööda poodiumi läbi rahva värava alt läbi ja siis koos kaaslasega lõpuni kõndima. Kui kõik olid selle läbi teinud tantsisid paarid valssi. Meie istusime lauas ja vaatasime seda ekraanilt ja plaksutasime kui tüdrukud meie kõrvalt poodiumil mööda kõndisid. Peale ametlikku osa tuli DJ ja kõik tantsisid või istusid lauas ja rääkisid juttu. Ma ei tea kuidas on võimalik nende pikkade kleitidega tantsida... kontsakingad muidugi vahetati crocside või toasusside või baleriinade vastu välja. Pidu oli väga tore aga me olime seal 22.00-04.00 ja ma olin lõpuks nii väsinud.
4) kontserdid!!!! Ma pole kindel kas kontsert on pidu aga mulle kohutavalt meeldivad kontserdid. Ma olen käinud siiani ainult ühel kontserdil. See toimus baaris nimega Gales. Me jõudsime kell 8.30 mis oli umbes 2 tundi liiga vara. Niisiis tellisime me pitsa ja mina tellisin omale mahla ning Patty vee.
Mingi hetk tuli üks punkarivälimusega täiesti võõras tüdruk meie juurde ja kutsus meid enda juurde peole. Muidugi me ei läinud :D baaris joonistasid 4 inimest portreesid. Portree maksis 5 eurot ja ma lasin endast teha vesivärvidega rohelistes toonides portree.
Kell 22.30 tuli esimene bänd lavale. Meie kuulasime ära kolm bändi. Kõik mängisid rock-muusikat ja Paraguay on mingi rock-riik vist. Nii paljud kuulavad head muusikat ja baarides mängivad koguaeg rock-bändid. Peale Patty sõbra bändi esinemist tegin ma oma lemmiku kitarristiga pilti ka. Ma väga loodan et ma saan hakata rohkem kontsertidel käima kuna see oli ausalt üks mu lemmikuid üritusi siiani
5) sõprade juures istumised. Küllaltki sarnased eesti omadele. Ainus vahe on vist see et kõik peavad endale oma toidu tellima.

Okei see erinevate pidude list ei tulnud väga pikk. Ma kindlasti unustasin midagi millest ma kindlasti kirjutada tahtsin.. aga ma lisan natuke pilte siia

Maiustuste laud sünnipäeval
Country clubi pidu ja enne pidu tehtud pilt
Mu lemmik kitarrist 

No comments:

Post a Comment