Wednesday, December 10, 2014

Mercado 4

Minu üks kõige lemmikumaid kohti Paraguays on Mercado 4. Alates sellest päevast kui ma nägin filmi "7 cajas" muutun ma üliemotsionaalseks juba kuuldes lause sees väljendit "mercado cuatro".
Mercado 4 on suur market Asuncioni linnas. Ja suure all mõtlen ma ikka hiigelsuurt. Otseselt algust ega lõppu sellel ei ole. Lihtsalt tänavaäärsed müügiletid hakkavad üha tihedamalt koos paiknema kuni lõpuks on kõik üksteise küljes kinni. Esimestes lettides müüakse üldiselt sööki, burgereid ja grill-liha ning karastusjooke. Market koosneb mitmest vahekäigust mis on väga risti-rästi ja lisaks õueoasale on olemas ka poed päriskatusega. Üldiselt on riidemüüjad ühes kohas, lihamüüjad teises, tehnika kolmandas, puuviljad neljandas jne... Õuesolevate vahekäikude kohal on paksust kilest liiga madal "lagi". Osade kohtade peal on see nii madal et mul pole võimalik normaalselt püsti kõndida. Üldiselt on Mercado alati palav. Kui täna näiteks oli õues varjus 32° siis mercado oli veel topeltpalav. Lisaks on see ALATI ülerahvastatud. Paljud müüvad millegile muule mõeldud vahekäikudes liha ja kala ja need haisevad selle palavuse tõttu jubedalt ja kärbsed on liha kallal alati, puuviljade kallal ka ja siis müüjad mingi veidra harjaga ajavad neid minema.
Mis mulle üldse ei meeldi on see, et igast müüjast mööda minnes nad ütlevad et "preili, küsi julgelt!", või "küsi julgelt, mami (mul pole õrna aimu ka mida see tähendab)". Absoluutselt kõik. Ja kui sa midagi vaatama jääd siis nad küsivad "mida sa otsid? Küsi julgesti!" ja siis pakuvad oma asju ja ütlevad hindu ja täidavad su aju oma jutuga nii ära et isegi kui sa hispaania keelest väga palju aru ei saa siis ikkagi sa ei kuule oma mõtteid ja mõistad mida nad sulle räägivad.
Vahekäigud on kõik väga kitsad ja inimesed nügivad sul seljas ja väga tüütu on see kõik.
Aga miks mulle see nii väga meeldib on see, et see on midagi täiesti erinevat. Midagi mida ma olen telekas ainult näinud. Lisaks on see palju odavam kui poed. Kuna see asub mu kodust 4km kaugusel olen ma sinna jalutanud et natuke trenni teha. Ma lisan siia pilte ka, need kus mind ennast peal pole on netist võetud.

No comments:

Post a Comment